2017.08.23 07:15.
Az öt éve a Marson dolgozó amerikai Curiosity rover eddigi legjobb felhőképeit küldte haza.

Szökevény csillagok

Szökevény csillagokA Gaia adatait elemző csillagászok neurális hálózatot használva hat szökevény csillagot találtak a Tejútrendszerben.

Újabb japán navigációs műhold indult

Újabb japán navigációs műhold indultEgy H-2A rakétával sikeresen pályára állt a QZSS rendszer harmadik tagja.

Alpbachi élményeim

Alpbachi élményeimHegyesi Béla beszámolója az idei júliusi Alpbachi Nyári Iskoláról.

Napfogyatkozás az űrállomásról

Napfogyatkozás az űrállomásrólAz Egyesült Államok már az augusztus 21-én esedékes teljes napfogyatkozás lázában ég. Mit fognak látni belőle az ISS űrhajósai?

Tűz Grönlandon

Tűz GrönlandonA Föld legnagyobb szigetéről általában a jégtakaró jut eszünkbe. Most az űrfelvételeken is látszó kiterjedt bozóttüzekkel került be a hírekbe Grönland.

Dragon CRS-12

Dragon CRS-12A Floridából Falcon-9 rakétával pályára állított teherűrhajó a Nemzetközi Űrállomás (ISS) felé tart.

Izzadt Dél-Európa (is)

Izzadt Dél-Európa (is)Erdőtüzek sora és vízhiány kísérte a hosszan tartó augusztusi forróságot Európa déli részén.

Csúszik a SpaceX Mars-programja

Csúszik a SpaceX Mars-programjaA sejtéseket hivatalosan is megerősítve, Elon Musk cége tájékoztatta a NASA-t, hogy a kereskedelmi alapon szerveződő Mars-program eddigi dátumai túl optimisták voltak.

Elindult a TDRS-M

Elindult a TDRS-MPályára állt a NASA geostacionárius adatátjátszó műholdrendszerének legújabb tagja.

Orosz távközlési hold Protonnal

Orosz távközlési hold ProtonnalA nehézrakéta Bajkonurból állította pályára a kettős – katonai és polgári – feladattal készült Blagoveszt-11L műholdat.

A Majak kudarca

A Majak kudarcaA fényes „mesterséges csillagnak” és technológiai kísérletnek szánt orosz CubeSat nem tudta kinyitni tetraéder alakú fényvisszaverő fóliáit.

(Legalább még) egy CubeSat-küldetés

(Legalább még) egy CubeSat-küldetésBeszámoló a nemrég befejeződött nyári MANT Űrakadémiáról.

A világűr meghódításának új centruma

A világűr meghódításának új centrumaLuxemburg is szabad kezet adott az ország cégeinek a Naprendszer kisbolygóinak és más égitestjeinek lerablására.

Mir

MirA téma ezúttal nem az egykori űrállomás, hanem az egykori külszíni gyémántbánya Jakutföldön. Orosz űrfelvételen láthatjuk.