Távoli világok kutatói

DART: mégsem idén nyáron indul

2021.02.25 09:15.
A NASA a Didymos kisbolygóhoz küldendő űrszondájának startját 2021 végre vagy 2022 elejére halasztja.

Megint három Jaokan-31

Megint három Jaokan-31Egy hónapon belül ismét három ugyanolyan műhold állt pályára Kínából, szűkszavű közlemény kíséretében.

A NASA újra jegyet vált a Szojuzra

A NASA újra jegyet vált a SzojuzraAmi az elmúlt évtizedben az egyetlen lehetőség volt, ma B-terv, a NASA mégis élni kíván a lehetőséggel.

Cygnus NG-15

Cygnus NG-15A Northrop Grumman teherűrhajója 3,8 tonnányi rakománnyal elindult a Nemzetközi Űrállomás (ISS) felé.

Múlt századi napkitörés

Múlt századi napkitörésKét űreszköz véletlen együttállásának köszönhetően rekonstruálni lehetett egy koronakidobódás fejlődését.

Tíz centiméteres felbontás

Tíz centiméteres felbontásAz Albedo nevű start-up cég saját műholdkonstellációjával 10 centiméteres felbontású felvételekkel szeretne piacra lépni.

MOST! Európai űrhajósok kerestetnek

MOST! Európai űrhajósok kerestetnekMindig is szeretett volna űrhajós lenni? Most magyarok számára is itt a lehetőség, jelentkezzen!

A „Pirsz-vontató” úton az ISS-hez

A „Pirsz-vontató” úton az ISS-hezA Nemzetközi Űrállomás (ISS) felé indított orosz Progressz MSZ-16 teherűrhajóra fontos feladat vár repülése végén.

Jéghegyből „betűleves”

Jéghegyből „betűleves”Tavaly év vége felé az óriás A-68 jéghegy még azzal fenyegetett, hogy talán megfeneklik a Déli-Georgia-sziget partjainál. Mostanra több darabra szakadt.

Nouméa

NouméaA Nemzetközi Űrállomás űrhajósainak segítségével a Csendes-óceán délnyugati térségének egyik jelentős szigetére látogathatunk.

A Newberry-kaldera

A Newberry-kalderaAz Oregon államban (USA) található vulkán kalderáját kitöltő ikertavakat a Nemzetközi Űrállomás egyik űrhajósa örökítette meg.

GYORSHÍR: Megérkezett a Perseverance

GYORSHÍR: Megérkezett a PerseveranceAz amerikai Mars 2020 küldetés önjáró laboratóriuma sikeresen leszállt a Jezero-kráterben.

Mérföldkőhöz érkezett a kínai holdjáró

Mérföldkőhöz érkezett a kínai holdjáróDe most tényleg. A Hold túlsó oldalán.

Starlink: a héten először...

Starlink: a héten először......de nem biztos, hogy utoljára. Most megint 60 műhold indult a SpaceX műholdseregébe, hamarosan következhet az újabb 60.

Három bolygó

Három bolygóA Vénusz, a Föld és a Mars is felbukkan a látómezőben az ESA Napot kutató Solar Orbiter űrszondájának egyik felvételén.

Űrkörkép 2020