Űrszondák a Marsnál

A NASA 2020-as marsjárója

2016.08.31 07:15.
Zöld utat kapott a 2020-as marsjáró fejlesztése a NASA-nál. A Curiosity jelentősen továbbfejlesztett utóda 2020 augusztusában indulhat.

Még egyszer az olaszországi földrengésről

Még egyszer az olaszországi földrengésrőlAz európai Sentinel-1 radaros földmegfigyelő műholdakkal, interferométeres technikával újabb részleteket sikerült kideríteni a múlt heti földrengés hatásairól.

A legközelebb a Jupiterhez

A legközelebb a JupiterhezAlig két hónappal a megérkezése után az amerikai Juno űrszonda 4200 km magasan repült el az óriásbolygó felhői felett, immár méréseket is végezve.

Elon Musk az űrkongresszuson

Elon Musk az űrkongresszusonSzeptember végén a mexikói Guadalajara ad otthont a 67. Világűrkongresszusnak. A SpaceX alapítója Mars-terveikről beszél majd.

Olaszországi földrengés – japán műholddal

Olaszországi földrengés – japán műholddalAz ALOS-2 műholdradar-interferometriás mérései egy nappal a természeti katasztrófa után készültek.

Kettős Intelsat start Ariane-5-tel

Kettős Intelsat start Ariane-5-telA nagy nemzetközi távközlésiműhold-üzemeltető most először kockáztatta meg, hogy két új műholdját egyszerre, ugyanazzal a hordozórakétával indítsa.

Újra nyílt nap az ESTEC-ben

Újra nyílt nap az ESTEC-benIdén is bárki meglátogathatja Európa legnagyobb űrtechnológiai létesítményét. Legalábbis aki október 2-án éppen Hollandiában jár, csupán regisztrálnia kell.

Bejelentkezett a STEREO-B

Bejelentkezett a STEREO-BA NASA napkutató űrszondapárosának egyik tagjával közel két évvel ezelőtt vesztették el a kapcsolatot.

Csillagszilánkok az Aranyhalban

Csillagszilánkok az AranyhalbanA Hubble-űrtávcső látványos felvétele a Nagy Magellán-felhő egy több ezer éves szupernóva-maradványáról.

A Merkúr ősi vulkanizmusa

A Merkúr ősi vulkanizmusaA Merkúr vulkanizmusa nagy valószínűséggel 3,5 milliárd évvel ezelőtt ért véget. Az eredmények más kőzetbolygók fejlődésére is alkalmazhatók.

Dragon a vízben

Dragon a vízbenVisszatért a SpaceX teherűrhajója CRS-9 jelű repüléséről, a Nemzetközi Űrállomásról.

Hová érkezik a Schiaparelli?

Hová érkezik a Schiaparelli?Az ESA és a Roszkoszmosz közös ExoMars űrszondája útja nagyobb részét már megtette. A Schiaparelli október közepén leszáll a vörös bolygóra. De hová?

Pótolnák a Hitomit

Pótolnák a HitomitA NASA és a JAXA közösen keresi a lehetőséget az elveszett Hitomi röntgencsillagászati obszervatórium pótlására. Az új röntgentávcső 2020-ban indulhatna.

Új sugárzásmérő az űrállomáson

Új sugárzásmérő az űrállomásonJúliusban a Dragon teherűrhajóval az ESA újfajta sugárzásmérőt küldött a Nemzetközi Űrállomásra. Az eszközt Thomas Pesquet francia ESA-űrhajós novemberben kezdődő küldetése alatt próbálják ki.

MUOS-5: kell egy mentő terv

MUOS-5: kell egy mentő tervAz Amerikai Haditengerészet júniusban indított legújabb távközlési holdja nem tudta elérni a geoszinkron pályamagasságot.

GPS nyomkövetés