2016.05.24 07:15.
A majdan újra felhasználható űrjármű kicsinyített példányának első, demonstrációs célú repülése közel 70 km-es magasságig, bő 10 percen át tartott.

Az űrrepülés hatása a májra

Az űrrepülés hatása a májraA Coloradói Egyetem kutatói megállapították, hogy űrrepülés hatására egerek májában kezdődő károsodás jelei mutatkoznak.

Az új Szuezi-csatorna

Az új Szuezi-csatornaA Földközi- és a Vörös-tengert összekötő kulcsfontosságú hajózási útvonalat 2015-ben kibővítették.

Megindult a munka a Vénusznál

Megindult a munka a VénusználÖt hónappal a megérkezése után megkezdte tudományos megfigyelési programját a hányatott sorsú japán Akacuki űrszonda.

Zöld-hegy a zöld szigeten

Zöld-hegy a zöld szigetenA XIX. században még kopár vulkáni táj volt, az űrfelvételen már erdőktől zöldell a hegy. Emberi segítséggel bár, de a növényzet meghódította a kis szigetet.

Európai űrhajósok az ISS-en

Európai űrhajósok az ISS-enAz európai űrhajósok 15 év alatt 23 küldetést teljesítettek az ISS fedélzetén. Az évforduló alkalmából az ESA infografikán foglalta össze a múlt és a már belátható jövő repüléseit.

NGC 6814

NGC 6814A Hubble-űrtávcső felvétele a spirálgalaxisról.

Zachariae-gleccser

Zachariae-gleccserA Sentinel-1A radaros földmegfigyelő műhold idei méréseiből készített kép kiemeli a változásokat a gleccser környékén.

Röntgenpulzár az Androméda-ködben

Röntgenpulzár az Androméda-ködbenAz Európai Űrügynökség (ESA) XMM-Newton röntgentávcsövével sikerült az első neutroncsillagot felfedezni az M31 galaxisban.

RADCUBE és CROSS

RADCUBE és CROSSEzeket a betűszavakat érdemes lesz megjegyeznie annak, aki a következő néhány évben követni szeretné a hazai űrkutatás fejleményeit. Újabb magyar műhold készülőben!

A távközlés története – dióhéjban

A távközlés története – dióhéjbanA műsorszórás és a távközlés világa az elmúlt 30 év során alapjaiban változott meg. A SES ASTRA infografikája a tegnapi Távközlés Világnapja alkalmából.

Kínai kémműhold állt pályára

Kínai kémműhold állt pályáraA Jaokan-30 egy Hosszú Menetelés-2D rakétával startolt május 15-én.

Ábécé az űrből

Ábécé az űrbőlMár megszokhattuk, hogy az űrből (majdnem) minden látszik. De arra csak néhány tréfás kedvű és fantáziadús amerikai kutató gondolt, hogy még az ábécé betűi is.

Az űrrepülés kockázatai

Az űrrepülés kockázataiA Medical News Today internetes portál egészségügyi szakújságírója összefoglalta az űrrepülés emberi szervezetre gyakorolt – többnyire már ismert – káros hatásait.

Dragon CRS-8: a teherűrhajó visszatért

Dragon CRS-8: a teherűrhajó visszatértA Nemzetközi Űrállomásról (ISS) kísérleti mintákat és alkatrészeket a Földre hozó kapszula a Csendes-óceán vizében landolt.

GPS nyomkövetés