Az űrállomás és az USA

Crew-9: ketten mennek, ketten maradnak

2024.09.02. 07:15
Megvan, kinek kell átadnia a helyét a Nemzetközi Űrállomáson ragadó Starliner-utasoknak.

Starlink, 2024. augusztus

Starlink, 2024. augusztusNyolc start az év nyolcadik hónapjában, az utolsó kettő alig több mint egy óra leforgása alatt.

Hat műhold a tengerről

Hat műhold a tengerrőlÚjra működésben a kínai kereskedelmi Ceres-1S rakéta.

Ugráló robot

Ugráló robotAz elképzelt robot különlegessége, hogy ugrásaihoz a helyben előforduló vizet használná fel.

Gyakoribb becsapódások

Gyakoribb becsapódásokA NASA InSight szondájának szeizmikus méréseit elemezve két kutatócsoport is kiszámította a meteoritbecsapódások gyakoriságát a Marson.

Űrhajósok nélkül tér vissza a Starliner

Űrhajósok nélkül tér vissza a StarlinerA NASA meghozta a döntést, a Boeing űrhajójának berepülői a SpaceX űrhajójával jönnek majd haza – nyolc nap helyett nyolc hónapot töltve a Nemzetközi Űrállomáson (ISS).

Robbanás Skóciában

Robbanás SkóciábanEurópa első kereskedelmi hordozórakétájának fejlesztését egy sikertelen statikus hajtóműteszt kísérte a héten.

Meglepő felfedezés a Bennu anyagában

Meglepő felfedezés a Bennu anyagábanA NASA OSIRIS-REx űrszondája által a Bennu kisbolygóról hozott anyagmintában a kutatók meglepetésére foszfátot találtak.

A Bajkál-tó éjjel

A Bajkál-tó éjjelA világ legmélyebb tava már többször is szerepelt cikkeinkben, ezúttal egy éjszakai felvételt teszünk közzé.

Falcon-9 startok: ismét felfüggesztve

Falcon-9 startok: ismét felfüggesztveA minap visszatérésekor szerencsétlenül járt rakétafokozat miatt a hatóság a vizsgálatok idejére felfüggesztette a SpaceX rakétájának startengedélyét.

Cancún

CancúnÖtven évvel ezelőtt a mexikói város gyakorlatilag ismeretlen volt a világ előtt, mostanra viszont az egyik legnépszerűbb turistacélponttá vált.

Ütközésveszély

ÜtközésveszélyBár még csak néhány űrszonda kering a Hold körül, máris a lehetséges összeütközések veszélyére figyelmeztetnek.

A JANUS első képei

A JANUS első képeiA Jupiter felé vezető útján a Hold és a Föld mellett lendületet nyerő JUICE űrszonda nagy felbontású kamerája is készített képeket a „hazai” égitestekről.

Chinasat-4A

Chinasat-4AKínai geostacionárius távközlési műhold indult, keveset tudni róla.

A műholdseregek az ózont sem kímélik

A műholdseregek az ózont sem kímélikNapjainkban ezerszámra állítják pályára az internetszolgáltató műholdseregek tagjait, nem törődve azzal, milyen kárt okoznak életük végén.