2022.07.05 12:15.
Egy hét űrélmény – ezúttal Székesfehérváron. Hétfőn tartották az ünnepélyes megnyitót.

Műholdak mint oktatási segédeszközök (1. rész)

Műholdak mint oktatási segédeszközök (1. rész)Kétrészes sorozatunkban először a meteorológiai műholdak adta lehetőségekről esik szó.

A Psyche térképe

A Psyche térképeHamarosan (?) indul a NASA szondája a 16 Psyche kisbolygóhoz. Az MIT kutatói megpróbálták feltérképezni, milyen látvány fogadhatja a szondát.

Három műhold és a POEM

Három műhold és a POEMRégi indiai rakéta, új képességekkel: három műholdat és a kísérleti platformmá átalakított utolsó rakétafokozatot állította pályára a PSLV.

Psyche: szeptemberben sem indul

Psyche: szeptemberben sem indulAlig egy hónapja írtuk, hogy a NASA kisbolygókutató űrszondájának augusztusra tervezett indítását elhalasztották. Most már úgy tűnik, hogy 2023-ig...

Pályán a Lunar Gateway „előőrse”

Pályán a Lunar Gateway „előőrse”A Rocket Lab legújabb Electron rakétája indította a CAPSTONE nevű nehéz CubeSatot, melynek feladata felderíteni a tervezett Gateway keringési pályáját.

Másodszor a Merkúrnál a BepiColombo

Másodszor a Merkúrnál a BepiColomboAz európai–japán BepiColombo ismét gravitációs hintamanővert végzett a Naprendszer legbelső bolygójánál.

Tornádó Michiganben

Tornádó MichiganbenMichigan állam északi részén ritkán fordulnak elő erős tornádók. Június elején azonban mégis volt egy, pusztításának eredménye műholdképen is látszik.

Egyenesen fel!

Egyenesen fel!A Virgin Orbit szombaton zömében amerikai katonai CubeSatokat állított pályára a repülőgépről indított LauncherOne rakétájával. Cikkünknek viszont van egy különlegessége is!

USSF-12

USSF-12A címben szereplő, két műholdat pályára állító küldetést az Egyesült Államok Űrhadereje számára indította egy Atlas-5 rakéta Floridából.

SES-22: egy új korszak kezdete

SES-22: egy új korszak kezdeteTelevíziós és rádiós műsorszóró műhold indult a geostacionárius pálya felé egy Falcon-9 rakétával. Már a szűkített C-sávot használja majd.

A harmadik Kaofen-12

A harmadik Kaofen-12Hétfőn ismét egy földmegfigyelő műhold indult Kínából egy Hosszú Menetelés-4C rakétával.

Tovább késik a Vulcan

Tovább késik a VulcanA United Launch Alliance nagy teljesítményű rakétájának 2020-ban kellett volna bemutatkoznia, ám többször elhalasztott első startjára valószínűleg még idén sem kerülhet sor.

Szoftverfrissítés a Marsnál

Szoftverfrissítés a MarsnálA 19 éve indult európai Mars Express szonda radaros műszere, amellyel „belátnak” a felszín alá, ezentúl még több adattal szolgálhat.

Három Jaokan-35

Három Jaokan-35A hét második kínai műholdindítása alkalmával földmegfigyelő műholdak álltak alacsony Föld körüli pályára.

Űrkörkép 2021/2022