Az Űrállomás és Oroszország

Progressz-járás

2021.10.23 08:15.
A Nemzetközi Űrállomásnál (ISS) tartózkodó orosz teherűrhajót átirányították korábbi dokkolóhelyéről egy másikra, a művelet több mint egy napig tartott.

Nem sikerült a koreai rakéta bemutatkozása

Nem sikerült a koreai rakéta bemutatkozásaPedig egy darabig minden jól ment, de a harmadik fokozat működése idő előtt leállt.

Kipróbálták a legújabb dél-koreai hordozórakétát

Kipróbálták a legújabb dél-koreai hordozórakétátA 200 tonna induló tömegű KSLV-2 (1) egyelőre csak tömegmakettel repült.

Galileo műholdak az űrkikötőben

Galileo műholdak az űrkikötőbenKét Galileo műhold érkezett meg október elején a Francia Guyana-i űrkikötőbe, hogy a következő hónapra készen álljanak az indításukra.

Az ISS jövője

Az ISS jövőjeA NASA átengedi a LEO pályát a magánszektornak, a nemzetközi partnereknek más prioritásaik vannak, de vélt vagy valós műszaki problémák is a Nemzetközi Űrállomás borús jövőjét vetítik előre.

Hamu és felhőgyűrűk

Hamu és felhőgyűrűkA La Palma szigetén történt vulkánkitörés egy gyakori és egy rendkívül ritka, különleges légköri kísérőjelensége látható a képeken.

Úton a Sencsou-13 kínai űrhajó

Úton a Sencsou-13 kínai űrhajóKét férfi és egy nő fél éven át tartó küldetésre indult az épülő kínai űrállomásra.

36 Vosztocsnijból

36 VosztocsnijbólA címben szereplő szám és starthely alapján gyakorlott olvasóink már tudhatják is, hogy a OneWeb műholdrendszere bűvült megint újabb tagokkal.

Szabó József (1928–2021)

Szabó József (1928–2021)Életének 93. évében elhunyt dr. Szabó József nyugállományú repülő vezérőrnagy, címzetes egyetemi tanár.

Bizonyíték és új kérdések

Bizonyíték és új kérdésekA kínai holdszondával hozott kőzetminták vizsgálata megerősíti, hogy a Hold történetének késői időszakában is folyt vulkáni tevékenység, egyben új kérdéseket is felvet.

Kuiper-ikrek

Kuiper-ikrekA NASA New Horizons szondája két ikerpárt is talált a Naprendszer jeges peremvidékén. Talán ez közelebb visz a bolygók keletkezésének megértéséhez.

Két orosz filmes és egy űrhajós újra a Földön

Két orosz filmes és egy űrhajós újra a FöldönSikeresen landolt a kazah sztyeppén a Szojuz MSZ-18 kabinja.

Úton a Lucy

Úton a LucyA NASA űrszondája nem kevesebb mint 8 kisbolygó meglátogatására készül 12 évesre tervezett programja során.

Kínai napkutató műhold

Kínai napkutató műholdIdén 37. alkalommal startolt űrkutatási hordozórakéta Kínából, rajta az ország első, a Nap kutatására készült űrobszervatóriumával és további 10 kicsi műholddal.

A reklámban is határ a csillagos ég

A reklámban is határ a csillagos égA Blue Origin legújabb űrugrásának egyik résztvevője William Shatner, a Star Trek sorozat most 90 éves színésze volt.

Űrkörkép 2020