A vizsgálati jegyzőkönyvben a Gehman-bizottság 29 ajánlást adott a NASA-nak. Sorozatunk előző részében bemutattuk azokat, amelyeket még a repülések újraindítása előtt végre kell hajtani. Most, az utolsó részben pedig bemutatjuk a többit.
A lehetőségekhez képest biztosítani kell, hogy az űrrepülőgépek még a belépőél kismértékű sérülése esetén is képesek legyenek probléma nélkül visszatérni a Föld légkörébe, majd leszállni. Az űrrepülőgépek adatgyűjtő rendszerét mindegyik orbiteren karban kell tartani, illetve fel kell újítani, a mai adatgyűjtési- és szenzortechnológiának megfelelően. Az űrrepülőgépek élettartam-kiterjesztési programjának részeként, figyelembe véve, hogy azok akár a 40 éves életkort is elérhetik, ki kell dolgozni egy olyan, korszerű vizsgálati mószert, amellyel az űrrepülőgépek teljes vezetékezése átvizsgálható (beleértve a rejtett kábelezést is). Az űrrepülőgépeket űrszemét és mikrometeoroid ellen ugyanolyan biztonsági szinten kell működtetni, mint a Nemzetközi Űrállomást. A biztonsági feltételeket irányelvekről előírásokká kell változtatni. Létre kell hozni egy független tehnikai hatóságot, ami minden műszaki követelmény teljesítéséért felelős. A hatóság működési költségeit a NASA központjából kell fedezni. Még mielőtt az űrrepülőgép-rendszer kiterjesztett élettartamába lépne (2010), újra kell minősíttetni a gépeket anyag-, alkatrész-, alrendszer-, és rendszerszinten. Biztosítani kell a megfelelő erőforrásokat egy hosszútávú programhoz, amelynek során az űrrepülőgép-rendszer műszaki dokumentációját felfrissítik. Ennek során felül kell vizsgálni a rajzokat a pontosság szempontjából, minden rajzot számítógépen (is) elérhetővé kell tenni, valamint be kell vezetni a műszaki változtatásokat.
Az űrrepülőgép-rendszer hővédelme
A repült RCC-elemek roncsolásos vizsgálatával egy olyan adatbázist kell felépíteni, amelynek segítségével megérthető az anyag valódi viselkedése.
Az indítóállvány karbantartását modernizálni kell, hogy a cinkprimer lemosósását és az űrrepülőgép RCC-paneleire jutását meg lehessen akadályozni.
Be kell szerezni a szükséges tartalék RCC-elemeket és a hozzájuk tartozó szerelvényeket. Ezáltal biztosítható, hogy az RCC-elemek szervizelése közben hozott döntéseket valóban a műszaki specifikációnak való megfelelés vagy meg nem felelés alapján hozzák meg, nem pedig a költségek, az ütemezés vagy egyéb tényezők alapján.
Ki kell fejleszteni, ellenőrizni kell, és fenn kell tartani egy, a fizikai ismereteken alapuló számítógépes modellt, amelynek segítségével elemezni lehet az űrrepülőgép hővédő rendszerének sérüléseit.
Az űrrepülőgép érzékelőinek adatai
Az adatgyűjtő rendszert át kell tervezni, hogy a jármű működéséről és állapotáról további információkat lehessen vele szerezni. A rendszernek repülés közben is átkonfigurálhatónak kell lennie (melyik adatot rögzítse, melyiket közvetítse a földi irányításnak, vagy egyszerre mendkettő).
Huzalozás
Mikrometeoroid-, és űrszemét elleni védelem
Szervezet
A NASA vezetésén belül a biztonságért felelős irodának közvetlen beavatkozási joga legyen a teljes űrrepülőgép-program biztonsági rendszerei felett. A biztonsági irodát függetlenül kell finanszírozni.
Át kell szervezni az űrrepülőgépek integrációs irodáját.
Újraminősítés
Rajzok archiválása
Kapcsolódó cikkek:
A Columbia-jelentés (5. rész): Ajánlások