A NASA illetékesei véglegesítették az űrrepülőgép következő, augusztus 27-i startdátumát.
Esetleges halasztás esetén az indítási ablak szeptember 7-ig marad nyitva.
Mivel az indítási kockázat – a leváló szigetelőhab-darabok okozta végzetes sérülés esélye – nem nagyobb, mint a múlt havi Discovery-repülés kezdetén is volt, a bizottság ezúttal egyhangúan szavazott a start engedélyezése mellett. A korábbi ellenőrzések során gond merült fel a Ku sávú kommunikációs antenna dobozát tartó csavarok közül néggyel kapcsolatban is: a kívántnál kevesebb menetnyi méretűek. Bár ezek az Atlantis 1980-as megépítése úta ilyenek, s gond nélkül kibírtak 26 repéülést, most he kell és lehetséges, a biztonság kedvéért mégis kicserélik őket, nehogy a start során az antenna elszabaduljon és sérüléseket okozzon az űrrepülőgépben. Mindenesetre a már az augusztus másodika óta az indítóállványon álló Atlantis hat emelet magasságban levő antennájához rendkívül nehéz hozzáférni...
A Ku sávú antenna az Atlantis rakterében (jobbra). Szerepe a hang, a képek és az adatok átjátszása az azokat a Földre továbbító távközlési mesterséges holdak irányába. Képek: NASA KSC
Az STS-115 jelű, a Columbia-katasztrófát követő harmadik űrrepülőgépes út egyértelmű célja a Nemzetközi Űrállomás (ISS) építésének felgyorsítása.
A legénység tagjai: Brent Jett parancsnok, Chris Ferguson pilóta, Dan Burbank, Joe Tanner, Steve MacLean és Heidemarie Stefanyshyn-Piper fedélzeti mérnökök.
A hat űrhajós balról jobbra: Piper, Freguson, Tanner, Burbank, Jett, McLean.
Az űrhajósok korábban az eddigi egyik legösszetettebb küldetésnek minősítették soron következő útjukat. Az ISS konstrukciós munkái a jövőben is feszített ütemben folynak majd, hogy az űrrepülőgép-flotta 2010-re tervezett leállításáig minél előrébb jussanak. A mostani, összességében 116. űrrepülőgépes út során a vázszerkezetet két új darabbal egészítik ki.
Kapcsolódó cikkek:
Dokkolt a Discovery - a jövő küldetései