A NASA az űrrepülőgépek légi szállítására használt Boeing 747-es repülőgépét a Phantom Ray csapásmérő pilóta nélküli repülőgép tesztelésére használta.
Az űrrepülőgépek légi szállításához és légköri teszteléséhez átalakított Boeing 747 Jumbo Jet (Shuttle Carrier Aircraft, SCA) december 13-án emelkedett fel St. Louise-ból, hátán a Boeing cég Phantom Ray csapásmérő pilóta nélküli repülőgépével. Az SCA felszállására közel egy hónappal azután került sor, hogy a Phantom Ray november 18-án végrehajtotta mérföldkőnek számító gurulási tesztjét, amely során a mérnökök egy földi irányító állomáson keresztül irányították és felügyelték a gép rendszereit. Most az SCA több mint 4000 m magasságba emelkedett, lehetővé téve, hogy egy kísérő repülőgép fedélzetéről megfigyelhessék mind a Phantom Ray, mind az adapter, mind pedig az SCA működését. Ez egy hosszabb repülőút végrehajtása miatt fontos a programban résztvevők számára. A Phantom Ray St. Louisból hamarosan a kaliforniai Edwards Légibázison található Dryden Repülési Kutatóközpontba települ át a program folytatása érdekében. A Phantom Ray önálló bemutatkozó repülése 2011-re várható.
(Kép: NASA)
A tesztrepülésről magyarul a JETfly Magazin cikkében olvashatnak részletesebben.
Kapcsolódó cikkek: Kapcsolódó linkek:
Az űrrepülőgépek szállítása
A Phantom Ray az SCA hátán (Boeing)