Addig nem startolhat semmi Cape Canaveralről, amíg meg nem javítják az elromlott radarberendezést.
A radarok feladata, hogy a hordozórakéták emelkedését kövessék közvetlenül a felbocsátás után. Amennyiben valami váratlan eltérést tapasztalnak, a szakembereknek készen kell állniuk akár a hordozórakéta távirányítással történő megsemmisítésére is. A szóban forgó berendezés tehát biztonsági okok miatt pótolhatatlan. A floridai Kennedy Űrközpont területén levő, az Amerikai Légierő felügyelete alá tartozó állomás egy elektromos rövidzárlat és tűz miatt ment tönkre, közvetlenül azelőtt, hogy március 25-én az NROL-67 jelű amerikai kémműhold pályára állhatott volna egy Atlas-5 hordozórakétával. A startot emiatt lefújták.
Hiába volt már március 24-én a floridai Cape Canaveral 41-es startállásában az NROL-67 műhold és az Atlas-5 rakéta, végül vissza kellett szállítani azokat a szerelőcsarnokba. (Kép: Stephen Clark / Spaceflight Now)
A késés érinti a Floridából tervezett következő indítást is. A SpaceX cég Falcon-9 hordozórakétájával egy Dragon teherűrhajó startolna, fedélzetén a Nemzetközi Űrállomásra szánt ellátmánnyal és kísérleti eszközökkel. Az tervezett dátum március 30-a volt, de most várni kell, amíg a radar újra működőképes nem lesz. Ez akár három hetet is igénybe vehet, hacsak nem sikerül előbb egy már a szolgálatból kivont radarral helyettesíteni – a Légierő ezt a lehetőséget is vizsgálja.
Már kísérleti stádiumban vannak olyan fejlesztések, amelyek részben kiválthatnák a kiterjedt, költséges, radarokból és antennákból álló földi infrastruktúrát, jobban támaszkodva műholdas mérésekre (GPS-es helymeghatározásra) a rakéták emelkedése közben. Mióta leállították az űrrepülőgépes programot, kevesebb a pénz és a kiszolgáló állomások száma is csökkent. Kapcsolódó cikkek: Kapcsolódó linkek:
A floridai űrkikötő (1. rész)
A floridai űrkikötő (2. rész)
A floridai űrkikötő (3. rész)
A floridai űrkikötő (4. rész)
A floridai űrkikötő (5. rész)
Probléma a radarral a floridai starthelyen (Spaceflight Now)