A múlt héten megígértük, hogy sorra vesszük azokat az országokat, ahonnan az Űrvilág legtöbb külföldi látogatója érkezik. Egy Romániával kapcsolatos friss űrhír mellett most még egy kis játékra is hívjuk olvasóinkat!
Az európai és a japán űrügynökségek automata teherűrhajóik továbbfejlesztésén gondolkodnak. Egyelőre a Földre való visszatérés a cél, de a következő logikus lépés az űrhajósok szállítása volna.
Az európai és kanadai űrügynökségek tárgyalásokat kezdtek Oroszországgal arról, hogy saját Szojuz űrhajót vásároljanak űrhajósaiknak a Nemzetközi Űrállomásra (ISS) juttatásához.
A középkori itáliai zseniről elnevezett többcélú logisztikai modul utolsó rövid látogatását teszi meg nemsokára a világűrben. Következő alkalommal kicsit hosszabb ideig marad majd a Nemzetközi Űrállomásnál.
Az ESA űrhajósa, Paolo Nespoli fedélzeti mérnökként általában igen elfoglalt. Agyi tevékenységének, űrbeli teljesítőképessége változásának vizsgálata a Nemzetközi Űrállomás (ISS) fedélzetén végrehajtott egyik fontos kísérlet.
A Nemzetközi Űrállomás programjában érintett partnerek megállapodtak egy az űrhajók kapcsolódását biztosító, mindenki által használható berendezés fő paramétereiben.
Az Európai Űrügynökség (ESA) főigazgatója szerint érdemes volna megfontolni, hogy bevegyék a kínaiakat és a dél-koreaiakat is az űrállomást üzemben tartó nemzetközi együttműködésbe.
A valaha épített egyik legizgalmasabb tudományos mérőeszköz, az Alpha Magnetic Spectrometer (AMS), megérkezett az ESA hollandiai tesztközpontjába, az ESTEC-be.