A közlekedés biztonságának növelésében ma már vezető szerepet játszanak az űrkutatás során kifejlesztett anyagok és módszerek. Ilyenek a repülőgépek és az autók fékrendszerében használatos hő- és kopásálló anyagok, vagy az autók légzsákjának kinyitásakor alkalmazott pirotechnikai berendezések.
Olyan szénszálas kompozit anyagok, amelyek elviselik a rakétahajtóművek fúvókáiban létrejövő extrém körülményeket, sikerrel alkalmazhatók az élet más, földközelibb területein is. Az ilyen anyagból készült, rendkívül hőálló, tartós, és kevésbé környezetszennyező fékeket alkalmaznak például utasszállító repülőgépeknél, vonatoknál, nehéz teherautóknál, sőt még a Forma-1-es versenyautóknál is. A száznál több üléssel rendelkező utasszállító repülőgépek közül csak a 2000. év során több mint 230-at szereltek fel ilyen szén kompozit fékrendszerrel. A légzsák az 1960-as években bevezetett biztonsági öv mellett a személyautók egyik legfontosabb biztonsági berendezése. Az utóbbi években széles körben elterjedt légzsák sok életet mentett meg, illetve súlyos sérüléseket akadályozott meg. Ütközéskor a sűrített gázt tartalmazó kapszulákból kiszabaduló gáz fújja fel a zsákot a másodperc törtrésze alatt. A felfúvódást elindító pirotechnikai eszközök iránt nagy az igény. Hasonló eszközökre van szükség a biztonsági övek megfeszítéséhez is. A becslések szerint minden negyedik ilyen új pirotechnikai berendezést egy olyan francia cég szállítja, amely kutatás-fejlesztési tapasztalatait a szilárd hajtóanyagú rakéták gyártása során szerezte. (Az ESA Bulletin 2001. októberi száma nyomán.)