Egy biztos: a mobil távközlési műhold nem kínai hordozórakétával indul majd geostacionárius pályára.
A Boeing Space and Intelligence Systems megkezdte annak az L-sávú távközlési holdnak a gyártását, amelyet a kínai és más ázsiai piacok ellátására szánnak, mobil terminálok felé történő multimédiás adatsugárzásra. A 6 tonna tömegű, 14 kW fedélzeti elektromos teljesítménnyel rendelkező Silkwave-1 műhold a Boeing 702-es platformjára épül. Még nem dőlt el, hogy milyen rakétával állítják majd pályára, várhatóan 2018-ban. Az biztos, hogy nem a kínai Hosszú Menetelés rakéták valamelyikével. Az amerikai jogszabályok ugyanis határozottan tiltják az űrkutatásban használt technológiák ilyen formában történő „átadását” is.
A most megrendelt Silkwave-1 a Föld körül. (Fantáziakép: Boeing)
Ugyancsak a szükséges engedélyek könnyebb megszerzése érdekében a műholdépítő kaliforniai Boeing a szerződést egy New York-i illetőségű céggel kötötte, amely aztán egy a Kajmán-szigeteken bejegyzett, Hong Kong-i hátterű vállalkozás (CMMB Vision Holdings) számára adja majd bérbe az új távközlési űreszköz teljes kapacitását. A China Telecom leányvállalataként működő CMMB, hogy felgyorsítsa belépését az autókba sugárzott rádiós és tévéadások kínai piacára, 2016 elejéig megvásárolja a már geostacionárius pályán levő AsiaStar (105° keleti hosszúság) műhold használatának jogát. Az öregedő AsiaStar még 2000-ben indult, az azóta a piacról eltűnt amerikai WorldSpace cég megrendelésére, és digitális rádióadások sugárzására alkalmas. Kora ellenére az AsiaStarnak még 6-8 év hasznos élettartamot jósolnak. Kapcsolódó linkek:
A Boeing szélessávú mobil távközlési holdat épít kínai megrendelésre (Space News)