A Scaled Compositesnél termékeny talajra hullott az X-Prize magja, hétfőn megtörtént a második generációs magán-űrrepülőgép első próbarepülése.
A SpaceShipOne sikeres űrugrásai óta folyik az magánűrhajó, a SpaceShipTwo fejlesztése, amely újabb mérföldkövéhez érkezett. A Sir Richard Branson által pénzelt vállalkozás elkészült a hat embert a világűrbe juttatni képes űrrepülőgép sárkányával a napokban, és a korábban már bemutatott WhiteKnightTwo alá függesztve megtették vele az első felszállást. A 2 óra 54 perces repülés alatt mindvégig a hordozó repülőgép alá függesztve repült az új űrhajó, amelynek rendszerei a jelentések szerint tökéletesen működtek. Ezzel egy egyéves tesztfolyamat vette kezdetét, amelynek során előbb ejtőtesztek, majd hajtóműves repülések következnek, míg végül Burt Rutan csapata eljuthat az űrugrásokig. A fejlesztést végző
Scaled Composites azonban nem állított fel konkrét időbeosztást a tesztekre, minden újabb repülésre akkor kerül sor, amikor tökéletesen felkészültek a szakemberek az újabb próbákra. A kereskedelmi repülések kezdetét 2012-re teszi az utazások lebonyolítására alapított Virgin Galactic tulajdonosa.
Az új utazási forma (a néhány órás repülés, amelynek csúcsán öt percet tartózkodhatnak az űrben az utasok) rendkívül vonzó, már 330 jelentkező szurkolta le az előleget a 200 000 dolláros díjból, így a Virgin Galacticnak máris van 45 millió dollárja a fejlesztés segítéséhez. Érdekesség, hogy a kereskedelmi repülésekre a vállalkozás átköltözik a Mojave-sivatagból az Új-Mexikóban nyíló vadonatúj Spaceport America űrrepülőtérre.
(Képek: Virgin Galactic)
Kapcsolódó cikkek: Kapcsolódó linkek:
Kigördült a hangárból a WhiteKnightTwo
Túl az első tesztrepülésen
SpaceShipTwo: bemutatkozás
A VSS Enterprise próbarepülése (Spaceflight Now)