Két hónapon belül második hajtóműves próbarepülését teljesítette a Virgin Galactic űrugrásokra készült gépe.
A SpaceShipTwo másodiknak megépült példánya (VSS Unity) május 29-én indult a kaliforniai Mojave-sivatagban levő repülőtérről (Mojave Air and Spaceport), a WhiteKnightTwo (VMS Eve) hordozó repülőgépre rögzítve. Miután a SpaceShipTwo önállósodott, 31 másodpercre begyújtották hajtóműveit. A kísérlet során 1,9-szeres hangsebességre gyorsultak és a felszíntől mérve 34 900 m-es maximális magasságba jutottak. Mind az elért legnagyobb sebesség, mint a magasság rekornak számít a SpaceShipTwo eddigi tesztjei történetében. A SpaceShipTwo fedélzetén két tesztpilóta, Dave Mackay és Mark Stucky repült. Most először a majdani utasok elhelyezésére szolgáló üléseket is beépítették, így az előző alkalomhoz képest megváltozott a gép tömegközéppontja, közelebb került a majdani rendszeres repülések konfigurációjához.
A VSS Unity május 29-ei repülésének rakétameghajtású szakasza. A jármű első tesztrepülését a hajtóművekkel április 5-én hajtották végre, akkor 25,7 km magasságig jutottak. (Kép: MarsScientific.com & Trumbull Studios / Virgin Galactic)
A keddi kísérleti repüléssel még egy lépést tettek afelé, hogy a Virgin Galactic egyszer fizető utasokat szállítson a világűr határa (100 km-es magasság) közelébe, rövid ideig tartó súlytalanságot és az űrutazás élményét kínálva. A többszöri halasztást megélt program lendülete 2014-ben komolyan megtört, amikor az első SpaceShipTwo (VSS Entrerprise) a harmadik rakétás tesztrepülése alkalmával balesetet szenvedett és lezuhant. Akkor az egyik pilóta életét vesztette, a másik súlyos sérüléseket szenvedett, a gép pedig használhatatlanná vált. A Virgin Galactic szerint már több száz jelentkező várja a rendszeres repülések beindulását. További 2–3 tesztrepülés után tervezik elérni a 80 km körülire tervezett csúcsmagasságot. Hogy a fizetős repülések indulását mikorra tervezik, arról nincs pontos információ.
A mostani szuperszonikus repülés legizgalmasabb szakaszairól készített teleszkópos felvételek: a leválás, a rakétás gyorsítási szakasz, a maximális magasság elérése, majd a siklórepülés lefelé. (Forrás: Virgin Galactic) Kapcsolódó cikkek: Kapcsolódó linkek:
SpaceShipTwo: rakétás tesztrepülés
A VSS Unity második rakétameghajtású tesztrepülése (Spaceflight Now)