A Virgin Galactic VSS Unity rakétahajtású repülőgépe szuborbitális kísérletét hajtóműprobléma (?) miatt megszakították.
Mind a hordozó repülőgép, mind pedig a rakétahajtású gép személyzete épen és biztonságosan landolt. December 12-én, közép-európai idő szerint 16:24-kor szállt fel az új-mexikói Spaceport America nevű repülőtérről a VMS Eve nevű WhiteKnightTwo szállító repülőgép, hasán a VSS Unity nevű rakétahajtású siklógéppel. A VSS Unity két pilótaülését Dave Mackay, a Virgin Galactic vezető berepülőpilótája és Frederick Sturckow, volt NASA űrhajós foglalta el. Utasok nem voltak a fedélzeten, viszont a NASA Flight Opportunities keretében néhány súlytalansági kísérletet „beszíjaztak”.
A közel egy órás emelkedés után a VSS Unity 17:15-kor levált a hordozó repülőgépről, majd pár másodperccel később – a Földről nézve – sikeresnek tűnő rakétahajtómű-indítás történt. Pár másodperccel később azonban a vészhelyzeti rendszer – eddig ismeretlen okból – leállította a hajtóművet. Ezt követően a VSS Unity sikeres siklórepüléses, míg VMS Eve problémamentes (hajtóműves) leszállást hajtott végre. A repülőgépek és a személyzetek nem sérültek, az okokat vizsgálják.
A lentről sikeresnek tűnő gyújtás. (Kép: nasaspaceflight.com)
Kapcsolódó cikkek: Kapcsolódó linkek:
A szárnyait bontogató Virgin Galactic
A Virgin Galactic legújabb részvényese
Hárman a SpaceShipTwo fedélzetén
SpaceShipTwo: 80 km fölött
SpaceShipTwo: magassági rekord
SpaceShipTwo: rakétás tesztrepülés
Fordulat jöhet az űrturizmusban
Az első siklórepülés
Virgin Galactic: a Unity biztonságos
A SpaceShipTwo balesetének tanulságai
A VSS Unity megszakított próbarepülése (nasaspaceflight.com)